Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2009 00:28 - Един час с Бог - Лари Лий - 5 част
Автор: avgustinov Категория: Други   
Прочетен: 3073 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 10.03.2009 00:38


14.

ИЗПРАВНИ ОТНОШЕНИЯ С ВСИЧКИ

 

„Ти никога повече няма да играеш баскетбол при мен” - закани ми се ядосано треньорът, изгонвайки ме от игрището. Яростта по лицето му и твърдостта на гласа му ми помогнаха да разбера, че това беше нещо повече от закана; това беше факт. Защо треньорът не пожела да чуе моята версия? Не беше ли видял, че другото момче посегна първо? И защо просто не ме отстрани за един или два гейма, вместо да ме изважда от играта въобще? Тези въпроси занимаваха моя ум през останалата част на годината, но аз се утешавах с мисълта, че бих могъл да играя при друг треньор през следващата учебна година. Това обаче не стана. Треньорът през цялото време беше настроен срещу мен и аз останах настрана и през първата, и през втората година. Накрая дойде нов треньор и отново ми беше разрешено да играя, но аз бях ощетен. От тогава в моето сърце дълбоко се загнездиха заплетените корени на горчивината. Години след това, когато бях студент в Библейския колеж, Господ ме изобличи за горчивината и аз писах на този треньор, молейки го да ми прости за чувството на неприязън, което хранех към него. Защо беше толкова важно да моля за неговата прошка? Като християни, ти и аз сме в процес на израстване в Бог. Една част от процеса на духовното израстване е да се научим да си прощаваме един на друг, защото нашите взаимоотношения с другите объркват отношението ни с Бог. Бог няма да покаже милост към тези, които отказват да простят (Марк 11:25-26). Ако съпрузите се научат да казват: „Съжалявам. Моля те да ми простиш”, техният брак ще се развива. В противен случай бракът им ще се разруши.

Това е вярно при всички взаимоотношения. Простителността е важен елемент за растежа. Мога ли да ти задам един въпрос? Издига ли се в теб тъмен облак, когато мислиш за определени хора? Ако е така, трябва да разбереш, че Бог употребява тези, които са съгрешили спрямо нас, за да ни научи как да прощаваме. Възможно е никога да не простим на другите, докато не осъзнаем, че самите ние сме били простени. И ние прощаваме на другите поради това, че Исус прости на нас. Виждаш ли защо прощаването е важен ключ към духовната свобода, победа и радост?

Когато се молиш: „Прости ни дълговете, както и ние прощаваме на нашите длъжници”, е необходимо да направиш някои неща, ако искаш винаги да си в изправни отношения с другите.

 

Моли се Бог да ти прости

Често пъти, когато благодариш на Бог за кръвта, Святият Дух поставя пръста Си върху някой грях, който ти трябва да изповядаш и забравиш. Затова, когато се молиш: „Прости ни дълговете…”, моли се Бог да погледне в твоето сърце. Ако изникне някакъв неизповядан грях, изповядай го пред Бог и искай Неговото обещание в І Йоан 1:9 „Ако изповядаме греховете си, Той е верен и праведен да ни очисти от всяка неправда.” В този стих думата „изповядвам” означава „да изкажа нещо”. С други думи ние трябва да се съгласим с това, което Бог казва за нашия грях, и да сме готови да обърнем гръб на беззаконието. Но дълговете, за които Исус говори, наставлявайки ни да се молим с „Прости ни дълговете, както и ние прощаваме на нашите длъжници”, обхващат не само нашите грехове. Този термин се отнася още и до личните ни морални задължения, свързани с нашите взаимоотношения с другите. Това води до второто, което трябва да направим, ако очакваме да сме винаги в изправни отношения с другите.

 

Прощавай толкова пъти, колкото би искал да бъде прощавано на теб

Отдели време, за да изучаваш този въпрос, който Петър постави на Исус: „Господи, до колко пъти да прощавам на моя брат, като ми съгреши? До седем пъти ли?” Как би отговорил ти? Чуй отговора на Исус: „Не ти казвам до седем пъти, но до седемдесет пъти по седем” (Мат. 18:21-22). Какво каза Исус? Той учеше: прощавай толкова пъти, колкото си бил огорчаван. Защо Исус направи такова изявление? Защото Той е готов и желае да прощава толкова пъти на нас.

След това Господ каза на апостол Петър една притча, която открива изключително важни истини за прощението. Тази известна история се намира в Матей 18:23-35 и учи на чудесни неща по отношение на прощението. Първо, Исус употреби притчата, за да ни научи, че Бог е простил нашия голям дълг - дълг, толкова огромен, че за нас е абсолютно невъзможно да го изплатим. Слугата в тази притча дължал на господаря си 10000 таланта, което е приблизително 60 милиона лева. Но господарят прости на слугата и зачеркна неговия огромен дълг. Това обаче не е краят на историята. Един съслужител дължал на опростения слуга 100 динари, което е около 90 лева, заради които последният го хвърлил в тъмница. Каква истина откриваме тук? Че нашият дълг към Бог е по-голям от всеки дълг, който някой човек би могъл да ни дължи и че когато откажем да простим на този човек, ние го поставяме в робство.

Когато господарят научил какво се случило, той задал на простения слуга въпрос, който е един от главните в Новия Завет, защото това е Божият въпрос към всеки един от нас: „Не трябваше ли и ти да се смилиш за съслужителя си, както и аз се смилих за теб?” (ст. 33). Тук ни се казва, че трябва да прощаваме до толкова, до колкото Бог прощава на нас. Щом веднъж разберем как ни е простил Бог, можем свободно да прощаваме на другите. Ако ти е трудно да прощаваш, моли се Бог да ти даде откровение за Голгота и за цената, която Неговият Син плати за твоето прощение. Исус завърши притчата, описвайки гнева на господаря към непростителния слуга. Той предал слугата на мъчителите. Какъв е изводът? Ако не прощаваме, Бог ще ни предаде на мъчителите, докато изберем да прощаваме. Или казано направо, ако не простиш, ти ще живееш с мъчителни спомени и демонично натоварване, докато опростиш дълга на ближния. Ако не простиш, дори Орал Робърт, Били Греъм, Кенет Хегин и Джеймс Робинсън да се съгласят в молитва с теб и да излеят десет галона масло върху теб, ти ще си останеш в същото състояние на депресия. Защо? Защото, докато не избереш да простиш, няма да дойде освобождение.

 

Поддържай правилно отношение към другите

Как е възможно винаги да имаш добро отношение към всеки един, когато хората кръжат наоколо като лешояди, очакващи твоето падане? Значението на еврейската дума, преведена като враг в Стария Завет, е наблюдател - някой, който гледа критично. Винаги ще има хора, очакващи да изтъкнат твоите неуспехи и надяващи се да пропаднеш. Как тогава ще поддържаш добри отношения? Ключът за правилното отношение е подготовката. Когато горещия дъх на противника замъгли очилата ти, не отменяй решението си да реагираш правилно спрямо тези, които те нараняват. Всяка сутрин, преди да прекрачиш прага, прави доброволно решение да откликваш с любов и прошка към тези, които те огорчават. Реши, че няма да позволяваш на непростителността да лиши твоя дух от победата, радостта и мира. Това просто решение може да ти спести много скърби. От къде знам? Знам, защото аз бях позволил на непростителността да се развива в мен и това не беше никак забавно. След като моят съквартирант Джери Хауел и аз бяхме изпълнени със Святия Дух в Баптисткия колеж в Далас, нещата не вървяха много гладко. Живеехме в едно общежитие с 430 баптистки проповедници и повечето от тях не харесваха това, което имахме.

Ние не обикаляхме наоколо, опитвайки се да издигнем нашата опитност като задължителна доктрина в теологическия свят, но за всички беше очевидно, че с нас се беше случило нещо вълнуващо и вдъхновяващо, и това дразнеше някои хора.

Един ден духовният лидер в колежа ми се противопостави. Той беше 35-годишен, а аз 21-годишен. Той беше висок 180 см, а аз - 168 см. Той тежеше около 120 кг, а аз наклонявах стрелката на 68 кг. Благодаря на Бог, че противопоставянето беше словесно, а не физическо. Този човек се намръщи и изръмжа: „Лари, ако полагаш ръце и се молиш за някой друг, аз ще се моля Бог да ти отсече ръцете до лактите.” Господ ми даде благодат и аз можах да поставя ръката си на рамото му и да кажа: „Разбирам защо се чувствате така, но не можем ли да бъдем братя?” Все пак, когато си тръгвах, умът ми беше залят от мисли какво бих могъл да му отговоря и какво трябва да му отговоря. Моята тиха, малка река от мир се превърна в кипящ поток.

Бях разгневен. (Всъщност аз си казвах, че бях наранен. Това е хубава дума за гнева.) Тогава направих нещо, което ти никога не трябва да правиш, ако искаш да превъзмогнеш обидата. (Ще заимствам пет думи от Мерилин Хики, за да опиша този процес.) Най-напред аз проклинах. Казах си: „Как може той да ми говори така? Кой си мисли, че е той? Накажи го, Боже!” Още не знаех, че понякога Бог позволява чрез обидите да пораснем и да станем зрели, затова и следващата ми стъпка не беше по-добра. Аз отглеждах това чувство. Позволих на тази грозна малка обида да се развива дълбоко в мен и да стане мой постоянен спътник. Глезех я, хранех я и я обгръщах с внимание. И разбира се, тя растеше. Тогава аз си я повтарях. Удоволствах се от цветното и на бавни обороти преиграване на обидата в моя ум. О, да, аз дори я редактирах, за да поставя себе си в по-изгодна позиция, засилвайки оскърблението, което бях преживял… Но когато най-после се уморих от преиграване и бях готов да заживея нормално, тази израснала напълно обида вече ме следваше неотменно. Игнорирането й не помагаше.

Опитите да я отстраня от ума си оставаха безуспешни. Как можех да се освободя от това отвратително нещо? Накрая намерих разрешение. Аз я премахнах. Дадох я на Бог. Изповядах я и я забравих. Смирих себе си пред Бог и потърсих Неговото прощение, очистване и сила.

И тогава знаеш ли какво направи Бог? Той преобърна нещата. Това, което можеше да стане мой надгробен камък, стана трамплин към победа и зрялост. Римляни 4:25 казва, че Исус беше предаден на смърт поради нашите престъпления - не само поради престъпленията на другите спрямо нас, но и поради всички наши престъпления спрямо Него. На Голгота стана нашето прощение. Затова „бивайте един към друг благи, милосърдни; прощавайте си един на друг, както и Бог в Христа е простил на вас” (Ефесяни 4:32).

Когато прощаваш, ти предаваш в Божиите ръце човека, който те е обидил. Изоставяш обидата, отхвърляш я и се отказваш от правото си да нараниш личността, която е наранила теб. Тогава ставаш кандидат за свръхестествена намеса. Божият мир, който надминава всяко разбиране, пази ума ти и на Своето време и по Свой начин Сам Бог те защитава.

Преди години служех под ръководството на член от персонала на една църква, който нямаше добро отношение към мен. Гледаше критично на това, което вършех в продължение на повече от една година, и правеше всичко възможно, за да ме накара да се чувствам зле. Една сутрин на събранието на персонала той каза: „В нашия църковен персонал имаме измамници.” Тогава хвърли към мен остър поглед и процеди през зъби: „Лари, стани!” Недоумявайки какво ще направи, аз се изправих бавно на краката си. Като се обърна към членовете от персонала, той съобщи: „Предната вечер няколко от нас излязохме да ядем навън и Лари си тръгна, без да плати сметката си. Искам да знаете, че в нашия персонал няма да има хора, които излизат от ресторанта, без да си платят храната.” Усетих биенето на сърцето си. Положих усилие да запазя спокойствие. Аз не бях излязъл без да платя. Един бизнесмен от църквата ми пошепна ухото: „Зная, че закъсняваш за записите по телевизията, затова тръгвай. Аз искам да платя твоята храна.” Благодарих му и излязох. Бях напълно невинен. Но тази сутрин се бях молил, бях се покланял на Бог и бях в течението на реката на Духа, и Той не ме остави да отворя устата си.

Просто стоях там тихо, докато човекът почувства, че е свършил и ми каза да седна. Когато събранието приключи, аз отидох в моя кабинет и се молих, прощавайки и предавайки този човек на Бог. Не след дълго слухът за този неприятен инцидент достигна до бизнесмена, който ми беше платил сметката. Той отишъл в кабинета на моя колега и му дал да разбере какво точно се беше случило в ресторанта. Пет минути по-късно, с лице бяло като платно, този човек беше при мен, искайки извинение. Аз го приех, защото няколко дни по-рано бях избрал да му простя и да го предам на Бог. Когато направих тази стъпка, аз станах кандидат за свръхестествено действие и Бог дойде в моя защита точно, както беше обещал да направи: „Не бойте се от тези, които ви заплашват. Защото идва време, когато истината ще бъде открита; техните тайни ще станат публична информация” (Мат. 10:26, пр. от англ. Living Bible). Исая 26:3 заявява: „Ще опазиш в съвършен мир този, чийто ум е непоколебим, защото той уповава на Теб”. Думата непоколебим всъщност означава подкрепян, поддържан от. Не се безпокой за оскърблението. Довери се на Бог, облегни се, разчитай на Него и Той ще дойде, за да ти помогне, подкрепи и утеши. Още в същия момент Божият Дух ще победи духа на гняв, мъст и непростителност, които господстват в твоя живот. Ти би могъл да продължиш да проклинаш, да отглеждаш и повтаряш обидата, но можеш и да я премахнеш в молитва още сега, и да позволиш на Бог да я преобърне. Запомни, трябва да избереш да простиш, защото прощението не е емоция, а акт на волята. Ти трябва да направиш избор за този изпит, който Бог е позволил да дойде до теб. В какво ще превърне оскърблението твоята реакция - в надгробен камък или в трамплин? Това ще решиш ти. Направи го трезво!

 

МОЛИТВЕНА СХЕМА

 

1.      Моли се Бог да ти прости.

a.       Справи се с твоите грехове. Моли Святият Дух да ти открие областите от живота ти, които не са угодни на Бог.

b.      Изповядай греха. Съгласи се с Бог и кажи това, което Той говори за твоя грях. Моли Го да ти помогне да намразиш греха си със съвършена омраза и да те освободи от неговото господство. Слави Неговото име Йехова-М`кадеш, „Господ, Който освещава”.

c.       Не допускай осъждение. Помни: ти си син на Бог в Христа. Ти си скрит напълно в Него.

2.      Прощавай толкова пъти, колкото би искал да бъде прощавано на теб.

a.       Размишлявай за твоя голям дълг, който Бог ти е простил.

b.      Виж твоя грях, причинил Исусовите страдания на кръста. Изгради си умствена картина за пролятата за твоето прощение кръв.

c.       Прости на тези, които са ти съгрешили, като акт на твоята воля и ги предай на Бог. Моли се за тези, които са те наранили.

3.      Реши да простиш на всеки, който съгреши против теб през този ден.

a.       Настрой се умствено да отвръщаш на злото с добро чрез благодатта и силата на Святия Дух вътре в теб.

b.      Направи тази декларация на вяра: „Аз ще обичам враговете си. Ще благославям тези, които ме проклинат, и ще правя добро на тези, които ме мразят. Ще се моля за тези, които ме преследват.” (виж Матей 5:44).

c.       Моли се да започнеш да преживяваш в по-голяма мярка плода на Духа: любов, мир, радост, дълготърпение, благост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание (Галатяни 5:22-23).

 

15.

ОБЛИЧАНЕ БОЖИЕТО ВСЕОРЪЖИЕ

 

В какво динамично време живеем! Нищо чудно, че някои хора получават сърдечен удар! За нещастие пастор Конатсер не беше говорил нищо по въпроса. Въпреки че Баптистката църква в Бевърли Хилс имаше невероятен растеж и единственият друг проповядващ пастор в нейния персонал беше 22-годишен младеж, току що излязъл от Библейския колеж, пастор Конатсер имаше разрешение за отпуск от шест седмици и трябваше да остави някой друг да го замества.

Този някой друг бях аз - 22-годишното момче-проповедник. Когато ръководството се обърна към мен и каза: „Лари, с това ще се заемеш ти” - натоварването беше огромно. Изведнъж моите отговорности се удвоиха и аз затънах в безпокойство и неуспехи. Не мина много време и бях обгърнат от малък черен облак на депресия, който сипеше мрак и мизерия върху моя изнурен дух. Но веднъж един лютерански пастор посети моя урок и не след дълго стигна до целта.

„Обличаш ли Божието всеоръжие всеки ден?” - попита той открито. Аз бях завършил Библейски колеж, имах сертификат за тригодишно изучаване на гръцки и исках да впечатля този пастор, и да му покажа, че не бях някакъв глупак. „О, да!” - възкликнах аз, облягайки се отново на стола и кръстосвайки ръце на гърдите си. „Ти говориш за тази чудесна метафора в шеста глава на Ефесяните. Да, господине, запознат съм с всяко нейно причастие, с всеки глагол и съществително, защото съм изучавал цялата книга на гръцки.”

Веднага разбрах, че не беше впечатлен. „Не те питам дали знаеш за Божието всеоръжие - търпеливо обясни той. - Питам те дали обличаш цялото Божие всеоръжие всеки ден. Някак си обезкуражен, поклатих глава и добавих кротко: Не, господине. Неговият проницателен отговор ме сепна: „Тогава може би тази е причината да си така депресиран.”

 

Цялото Божие всеоръжие

След като той си отиде, отново отворих Ефесяни 6:10-18 и фраза по фраза, предмет по предмет, изучавах тези девет стиха и указанията за тяхното приложение при християните от 20 век. Би ли се присъединил към мен в разглеждането на една опростена схема на онова, което открих? „Бъдете силни в Господа и в Неговата мощна сила.” - Християните, които се готвят за сблъсък, се нуждаят от сила. Дори ако си напълно облечен с всеоръжието, което апостол Павел описва в стиховете по-долу, ти трябва първо да имаш сила, иначе ползата от всеоръжието ще бъде малка. От къде получаваме тази сила? В общение с Господа и в отговор на молитва.

„Облечете цялото Божие всеоръжие.”- Като християнски войник ти трябва да облечеш напълно осигурената екипировка, без да подценяваш нищо, без да пропускаш нищо, защото как би могъл да знаеш от коя незащитена страна може да те атакува врагът? „За да можете да устоите.” - Апостолът обяснява, че войникът облича цялото въоръжение, за да устои. Това е военен термин, който се отнася до „решителната и непоколебима позиция на един добър войник, противопоставящ се на врага”. „Срещу хитростите на дявола.” - Срещу какво трябва да устои войникът? Срещу хитростите или стратегиите на дявола - лукавите и опасни начини, по които злото ни напада. „Защото нашата борба не е срещу кръв и плът, но срещу началствата, срещу властите, срещу духовните сили на нечестието в небесни места.” - Ние не воюваме срещу видими физически противници, а срещу началства, срещу организираните действия на злите сили. Ние воюваме срещу началствата, чиято власт над моралната тъмнина, обхващаща човечеството, е широко разпространена. Воюваме срещу духовните сили на нечестието - духовната кавалерия, грабителските пълчища в атмосферата около нас.

Затова вземете Божието всеоръжие, за да можете да противостоите в злия ден.” - Ние не трябва да се облягаме на човешката предвидливост и защита, а трябва да вземем цялото всеоръжие на Бог, за да можем да противостоим в деня на изкушението - обстоятелствата на духовен и морален изпит, които могат да дойдат по всяко време и за които е необходимо винаги да бъдем готови. „И като надвиете на всичко, да устоите.” - Когато всичко необходимо е направено, ние трябва да устоим, защото сме предопределени за победа. „Препасани с истина през кръста си.” - Кръстът е частта от тялото между ребрата и бедрените кости. В тази област са поместени храносмилателната система и половите органи. Коженият колан или престилка около кръста на римския войник беше първата и най-необходима част от неговата екипировка. Той служеше не само, за да поддържа бронята на правилното й място, но и за да държи меча. Апостол Павел ни учи, че нашият кръст трябва да бъде препасан с истина - вътрешна истина, искреност и определена цел. Псалмистът казва: „Понеже желаеш искреност вътре в човека, научи ме на мъдрост в скришното на сърцето ми” (Пс. 51:6). Като вярващ ти трябва да бъдеш изпълнен с истината на Бог; трябва да бъдеш личност на почтеността и нравствеността. Трябва да знаеш кой си ти в Бог и кой е Бог в теб. Препаши колана на истината около кръста си, като потвърждаваш истината за самия теб и за Бог и като действаш не според емоциите си, а според истината.

Облечени в правдата за бронен нагръдник.” - Броненият нагръдник е тази част от бронята, покриваща гърдите. Той предпазва жизнено важните органи: хранопровода, дихателната тръба, сърцето и белите дробове. Какъв е броненият нагръдник на правдата, който вярващият трябва да притежава? Това е правдата на Бог чрез вяра, оправданието чрез кръвта, пролята на кръста. Тази правда е резултат от обновяването на сърцето от Святия Дух. Броненият нагръдник е важна част от войнишкото отбранително въоръжение. Праведният нов човек вътре във вярващия се съпротивлява, отбранява и отказва да приеме злите предложения на дявола. Броненият нагръдник на правдата прилежно пази сърцето на вярващия, защото там са изворите на живота.

И с нозете си обути с готовност, която идва от благовестието на мира. - В ръкопашния бой е изключително важна възможността за отстъпване встрани, ходене и бягане. Тъй като римският войник най-често се е сражавал в ръкопашен бой, от голямо значение е било да е стабилно обут. Неговите сандали са били не само здраво завързани за краката и глезените му, но подметките му са били покрити с метален обков, за да го предпазват от подхлъзване.

Като участници в духовна война, ние трябва да снабдим нозете си с готовност и стабилни обувки, които можем да намерим в благовестието на мира. Когато ходим ежедневно в откритата ни Божия воля и съобразяваме поведението и общуването си с Неговото Слово, ще преживяваме чувство на единение с Бог и ще имаме съзнание за Божествена помощ, достатъчна за всеки проблем. Като вярващи трябва да ходим в Божията воля и както казва моят приятел и мисионер Алис Хуф - да оставяме „стъпки на мир”, където и да отиваме.

А освен всичко това вземете вярата за щит.” - Щитът беше частта от бронята, носена върху ръката или в ръката, за да предпазва и покрива цялото тяло в битката. Той беше елемент от войнишкото въоръжение, който можеше да се премества и поставя върху всички части на тялото, където е необходимо. Като вярващи християни нашата вяра ни служи точно, както щитът служи на войника, но как получаваме вяра? Ефесяните 2:8-9 казва, че вярата е дар. Римляните 10:17 гласи: „Вярата идва от слушане, а слушането от Словото (Рема) на Христа.” Галатяните 2:20 казва, че ние живеем чрез вярата в Божия Син, Който ни обикна и даде Себе Си за нас. Тази вяра е щитът на вярващия. „С който ще можете да угасите всичките огнени стрели на нечестивия. - „Нечестивият” не означава някаква безлична сила, а сатана и злите противници, описани в стих 12. Големите щитове на древните войници бяха направени от дърво, за да бъдат леки, а отгоре бяха покрити с кожи. Кожите бяха потапяни във вода, за да угасяват огнените стрели, най-опасните стрели, изпращани, за да победят и ранят смъртоносно противника. Апостол Павел ни уверява, че „щитът на вярата” ще надделее дори и над най-лошите сатанински форми на нападение. Вярващият взима щита на вярата и декларира: „Аз се доверявам на Теб, Господи, да ме запазиш. Понеже съм скрит в Теб, днес не може да ме докосне нищо, което Ти не си позволил.” „Вземете за шлем спасението.” - Шлемът е най-скъпата част от въоръжението и беше носен, за да предпазва главата. Шлемът на спасението предпазва ума и мислите на вярващия.

Думата „вземете” в този стих буквално означава „приемете” - да вземете в ръка шлема на спасението, който е „дар от Бога”. Затова вярващият трябва съзнателно да се моли и да приеме Христовия ум и Божия мир, които да охраняват мислите му (виж Фил. 4:7). „И меча на Духа, който е Божието Слово.” - Мечът беше нападателно оръжие с острие и дръжка. Предназначен да ранява и убива главно за осъждение и за налагане на присъда, мечът беше символ на сила и власт. Християнската сила и власт са Божието Слово. Като говорим за меча на Духа или Божието Слово, не става въпрос за Логос или за цялата Библия, а за Рема - определен стих, мисъл или инструкция, които Духът дава на нашия дух или ни напомня да употребим във време на нужда.

Преди да можем да си служим ефективно с меча на Духа, трябва да напълним умовете си с Писанието. Според гръцкия език вярващият трябва да получи това конкретно Слово от Бог за конкретната ситуация. Тогава конкретното откровение може да бъде употребено като остър меч срещу врага и неговите нападения. „Молещи се в Духа на всяко време и с всякаква молитва и молба.” - Последната мощна част на цялото Божие въоръжение е молитвата в Духа. Това означава молитва на езици, молитва в и с твоя дух на личния ти молитвен език, продиктуван от Святия Дух (Деяния 2:4; І Кор. 14:2, 14-15; Юда 20). Тъй като ти не се молиш в ума си, а в духа си, възможно е да се подчиниш на Павловата заповед да се „молиш в Духа на всяко време” (Ефес. 6:18). Единственият начин да се молиш на всяко време, постоянно (І Сол. 5:17) - е да се молиш с духа си. Твоят ум е ограничен; той ти пречи да се молиш, както трябва. Но твоят дух, изкупен чрез кръвта и изпълнен със Святия Дух на Бог, е неограничен. Когато се молиш, Духът ти идва на помощ, присъединява мощната Си молитва към твоята и ходатайства пред Бог в твоя полза и за благословението на другите вярващи. И тъй като Святият Дух ти помага да се молиш според съвършената Божия воля, твоите молитви имат резултат (Римл. 8:26-27). Размисли за това: твоят дух има непрекъснат достъп до гласните ти струни точно така, както и умът ти. Затова, като акт на волята ти, от твоя дух може да излезе молитва на език, да пренебрегне ума ти, да премине през езика ти и да достигне при Бог. Тогава Божият отговор на твоята молитва може да бъде регистриран в ума ти, давайки ти възможност да се молиш с ума (І Кор. 14:13-15).

Някога, когато си разкривал сърцето си пред Бог, случвало ли ти се е да търсиш думи, усещайки слабостта и ограниченията на собствения си ум и разбиране? Попадал ли си в притискащи ситуации, при които нямаш време да застанеш в молитва? Аз съм попадал. Ето защо този седми елемент от духовното въоръжение е така скъп за мен. Аз мога да го използвам като лазерен лъч, за да премина през дяволската територия, да достигна до Бог и да получа Неговия незабавен отговор обратно до моя ум. Мога да живея в непрестанно състояние на молитва, независимо от това къде съм или какво правя. Мога да се моля високо или наум, сам или сред тълпа от хора. Бог знае. Бог чува. И Бог отговаря. Ето как въоръженият вярващ може да поддържа молитвено разположение на ума си и да се моли на всяко време с всякаква молитва.

Бидейки бодри в това с неуморно постоянство.” - Това се отнася до отговорността, която вярващият трябва да поеме, за да не пренебрегва молитвата, така необходима за победата в духовните сблъсъци. „И моление за всичките светии.” - Никой войник не трябва да се моли само за себе си, но и за всички свои приятели и войници, защото те съставляват една армия. Успехът на един е успех на всички. Когато Исус заповяда на вярващите да се молят: „Не ни въвеждай в изкушение”, Той ни наставлява да се молим силите, които са извън нашия собствен контрол, да не ни въвличат в изкушение. Той ни заповяда да бдим и да се молим срещу падането в изкушения поради нашата собствена небрежност и непокорство.

Молитвата „избави ни от лукавия” надхвърля смисъла за изпит или изкушение, дължащи се на нашата склонност към грях. Тя включва прошението да бъдем избавени от грабителската мощна сила на злото, която се стреми да ни повлияе, победи, подчини и тогава да ни заблуди. Тази молитва съдържа много повече от обикновеното разбиране - да бъде победено желанието за грях; ние трябва да победим и злите сили, целящи да препятстват и унищожат Божия план за нашия живот. Затова в Ефесяни 6:11-13 апостол Павел ни наставлява да облечем цялото Божие въоръжение, за да можем да устоим срещу хитростите на дявола. Каква е обратната страна на това поучение? Ако не се молим: „Не ни въвеждай в изкушения, но избави ни от лукавия”, ако не обличаме цялото Божие всеоръжие, ние не можем да устоим срещу хитростите на дявола, няма да устоим. В Римляните апостол Павел отново споменава за всеоръжието. В 13 глава той ни наставлява да се облечем с оръжието на светлината и с Господ Исус Христос (12, 13, 14 стих). Оръжието, което апостол Павел описва и заповядва на вярващите да облекат, е всъщност Господ Исус Христос. Исус иска да бъде наша защита и да ни облече със Себе Си.

 

Как да облечем всеоръжието

Както научих от лютеранския пастор, този пасаж в Ефесяните не беше само една чудесна метафора. Той беше написан, за да му се подчиняваме и да го прилагаме в ежедневния си живот.

Но как един вярващ да облече нещо, което не може да види, докосне или почувства? Това става чрез вяра, която визуализира всяка част. Ние обличаме нашето въоръжение, като вярваме и изповядваме Божиите обещания.

Всеки ден вярващият трябва да се моли с Ефесяни 6:14-17 и с вяра да облича цялото Божие всеоръжие, част по част. Отдели една минута, за да научиш как да обличаш оръжието на светлината, Господ Исус Христос.

 



Тагове:   Бог,   час,


Гласувай:
0



1. анонимен - знакомства для секса спб бесплатно
01.12.2011 05:58
<a href=http://www.bikul.aptekaon.in/vremya-raboti-algoritma.html>Время работы алгоритма</a>
<a href=http://www.vds.aptekaon.in/znakomstva-po-veb-kamere.html>Знакомства по вэб камере</a>
<a href=http://www.joireebeind.webtesto.info/loveplanet-znakomstva-i-obshenie.html>Loveplanet знакомства и общение</a>
<a href=http://www.obtaitblelago.vivawebhost.net/wap-znakomstv-kazan.html>Wap знакомств казань</a>
<a href=http://www.vwjp.aptekaon.in/videochat-territoriya-znakomstv.html>Видеочат территория знакомств</a>
<a href=http://www.dolinskaja.vivawebhost.net/znakomstvo-na-mobilnom-love-bodr.html>Знакомство на мобильном love bodr</a>
<a href=http://www.artjomovsk.web4free.org/znakomstvo-s-novim-kollektivom.html>Знакомство с новым коллективом</a>
<a href=http://www.dexz.aptekaon.in/moskva-intimnaya-sayt-znakomstv.html>Москва интимная сайт знакомств</a>
<a href=http://www.volnovaha.tvrf.biz/sayt-znakomstv-dvoe-ru.html>Сайт знакомств двое ру</a>
<a href=http://www.kezi.aptekaon.in/ctg-2-5.html>Сайт знакомств без регистрации тольятти</a>
<a href=http://www.kelx.aptekaon.in/set-postelnih-znakomstv.html>Сеть постельных знакомств</a>
<a href=http://www.swsv.aptekaon.in/suvorov-tulskaya-oblast-znakomstva.html>Суворов тульская область знакомства</a>
<a href=http://www.bue.aptekaon.in/znakomstva-kursk-mamba.html>Знакомства курск мамба</a>
<a href=http://www.ajljm.aptekaon.in/yarmarka-vakansiy-v-sterlitamake.html>Ярмарка вакансий в стерлитамаке</a>
<a href=http://www.dubljany.prog-office.com/znakomstva-ust-donetsk.html>Знакомства усть донецк</a>
<a href=http://www.hmydv.aptekaon.in/ctg-8-2.html>Работа вакансии киров банк</a>
<a href=http://www.blwkq.aptekaon.in/vakansii-ofis-menedjera-v-minske.html>Вакансии офис менеджера в минске</a>
<a href=http://www.belgorod-dnestrovskij.byshare.net/znakomstva-mzh-ishet-m.html>Знакомства мж ищет м</a>
<a href=http://www.gorodo.teapotcosy.com/lisakovsk-seks-znakomstva.html>Лисаковск секс знакомства</a>
<a href=http://www.dobromil.d-rocket.us/sving-znakomstva-v-voronezhe.html>Свинг знакомства в воронеже</a>
<a href=http://www.epif.aptekaon.in/seks-znakomstva-v-eyske.html>Секс знакомства в ейске</a>
<a href=http://www.vwjp.aptekaon.in/seks-znakomstva-kazahstan-petropavlovsk.html>Секс знакомства казахстан петропавловск</a>
<a href=http://www.idcfd.aptekaon.in/rabota-v-astrahani-lukoyl.html>Работа в астрахани лукойл</a>
<a href=http://www.globino.amania.web.id/seks-znakomstva-v-krasnoyarskom-krae.html>Секс знакомства в красноярском крае</a>
<a href=http://www.tebo.aptekaon.in/ctg-4-6.html>Знакомства город смоленск</a>
<a href=http://www.buryn.kuncihost.net/seks-znakomstva-aleysk.html>Секс знакомства алейск</a>
<a href=http://www.xkqk.aptekaon.in/znakomstvo-doshkolnikov-s-narodnimi-promislami.html>Знакомство дошкольников с народными промыслами</a>
<a href=http://www.velikij.addmyads.com/intim-znakomstva-kostroma.html>Интим знакомства кострома</a>
<a href=http://www.vladimir-volynskij.tvrf.biz/znakomstva-g-n-novgorod.html>Знакомства г н новгород</a>
<a href=http://www.berislav.allwebsitesfree.com/bdsm-znakomstva-besplatno.html>Bdsm знакомства бесплатно</a>
<a href=http://www.ionyh.aptekaon.in/gde-mojno-razmestit-vakansii.html>Где можно разместить вакансии</a>
<a href=http://www.derazhnja.d-rocket.us/seks-znakomstva-miski.html>Секс знакомства мыски</a>
<a href=http://www.giaji.aptekaon.in/vostochnoe-degunino-vakansii.html>Восточное дегунино вакансии</a>
<a href=http://www.qsy.aptekaon.in/stihi-na-den-znakomstva.html>Стихи на день знакомства</a>
<a href=http://www.mlox.aptekaon.in/ctg-2-2.html>Найти человека в знакомствах</a>
<a href=http://www.epif.aptekaon.in/seks-znakomstva-v-bologoe.html>Секс знакомства в бологое</a>
<a href=http://www.myewt.aptekaon.in/trebuetsya-medsestra-novie-vakansii.html>Требуется медсестра новые вакансии</a>
<a href=http://www.axg.aptekaon.in/znakomstvo-vich-bolnih.html>Знакомство вич больных</a>
<a href=http://www.imwu.aptekaon.in/ekalove-znakomstva-v-ekaterinburge.html>Ekalove знакомства в екатеринбурге</a>
<a href=http://www.zgvl.aptekaon.in/kuybishev-seks-znakomstva.html>Куйбышев секс знакомства</a>
<a href=http://www.upou.aptekaon.in/kak-pravilno-zapolnit-anketu-znakomstv.html>Как правильно заполнить анкету знакомств</a>
<a href=http://www.vifjh.aptekaon.in/ustroystvo-i-rabota-toplivnogo-nasosa.html>Устройство и работа топливного насоса</a>
<a href=http://www.lyhn.aptekaon.in/sayt-znakomstv-s-inostrannimi-jenshinami.html>Сайт знакомств с иностранными женщинами</a>
<a href=http://www.rmoco.aptekaon.in/chasi-raboti-krasnogvardeyskogo-voenkomata.html>Часы работы красногвардейского военкомата</a>
<a href=http://www.pcumg.aptekaon.in/ctg-7-2.html>Работа в волгограде системный администратор</a>
<a href=http://www.avdeevka.purihost.com/klub-znakomstv-vich.html>Клуб знакомств вич</a>
<a href=http://www.myewt.aptekaon.in/zaklychenie-kursovoy-raboti-primer.html>Заключение курсовой работы пример</a>
<a href=http://www.dxf.aptekaon.in/ctg-5-1.html>Порно трансы знакомства</a>
<a href=http://www.burshtyn.kuncihost.net/znakomstva-v-shahterske-donetskoy-oblasti.html>Знакомства в шахтерске донецкой области</a>
<a href=http://www.yfizh.aptekaon.in/ctg-6-3.html>Вакансия парикмахер киев</a>
<a href=http://www.ankd.aptekaon.in/v-krugu-druzey-znakomstva.html>В кругу друзей знакомства</a>
<a href=http://www.naittyswine.free4webhost.com/znakomstva-harkov-kiss.html>Знакомства харьков kiss</a>
<a href=http://www.frjy.aptekaon.in/besplatnie-seks-znakomstva-ulyanovsk.html>Бесплатные секс знакомства ульяновск</a>
<a href=http://www.thzua.aptekaon.in/vakansii-injener-proektirovshik-bez-opita.html>Вакансии инженер проектировщик без опыта</a>
<a href=http://www.berezhany.hipacia.info/znakomstva-dlya-invalidov-v-kieve.html>Знакомства для инвалидов в киеве</a>
<a href=http://www.brrvw.aptekaon.in/ctg-7-3.html>Вакансии улан батор</a>
<a href=http://www.xphka.aptekaon.in/vakansii-ekonomist-vologda.html>Вакансии экономист вологда</a>
<a href=http://www.kzthc.aptekaon.in/vakansii-lyblino-marino.html>Вакансии люблино марьино</a>
<a href=http://www.whn.aptekaon.in/znakomstva-dlya-bogatih-dam.html>Знакомства для богатых дам</a>
<a href=http://www.xelql.aptekaon.in/almi-brest-vakansii.html>Алми брест вакансии</a>
<a href=http://www.goaii.aptekaon.in/ctg-3-1.html>Работа в долгопрудном для подростков</a>
<a href=http://www.exvq.aptekaon.in/sayt-dlya-znakomstv-dlya-13-letnih.html>Сайт для знакомств для 13 летних</a>
<a href=http://www.hce.aptekaon.in/yjno-sahalinsk-znakomstva-dlya-seksa.html>Южно сахалинск знакомства для секса</a>
<a href=http://www.exjb.aptekaon.in/seks-znakomstva-yarcevo.html>Секс знакомства ярцево</a>
<a href=http://www.dunaevcy.prog-office.com/sluzhba-znakomstv-dlya-seksa.html>Служба знакомств для секса</a>
<a href=http://www.zkldg.aptekaon.in/rabota-v-klinicheskih-issledovaniyah.html>Работа в клинических исследованиях</a>
<a href=http://www.volochisk.tvrf.biz/chat-znakomstv-flirta-i-lyubvi.html>Чат знакомств флирта и любви</a>
<a href=http://www.lfle.aptekaon.in/maybe-ru-sayt-znakomstv.html>Maybe ru сайт знакомств</a>
<a href=http://www.mnvn.aptekaon.in/sving-znakomstva-v-novosibirske.html>Свинг знакомства в новосибирске</a>
<a href=http://www.luwph.aptekaon.in/poslednie-vakansii-svarshika.html>Последние вакансии сварщика</a>
<a href=http://www.galich.amania.web.id/ryazan-yarmarka-znakomstva.html>Рязань ярмарка знакомства</a>
<a href=http://www.jive.aptekaon.in/klub-znakomstv-habarovsk.html>Клуб знакомств хабаровск</a>
<a href=http://www.moab.aptekaon.in/znakomstva-besplatno-ulan-ude.html>Знакомства бесплатно улан удэ</a>
<a href=http://www.dwof.aptekaon.in/seks-znakomstva-v-murome.html>Секс знакомства в муроме</a>
<a href=http://www.iiawg.aptekaon.in/vakansii-yriskonsulta-v-peterburge.html>Вакансии юрисконсульта в петербурге</a>
<a href=http://www.oquvv.aptekaon.in/nayti-rabotu-v-belarusi.html>Найти работу в беларуси</a>
<a href=http://www.xoeq.aptekaon.in/ctg-7-1.html>Фильм знакомство с марком</a>
<a href=http://www.uriddiviark.hipacia.info/besplatnie-seks-znakomstva-v-novosibirske.html>Бесплатные секс знакомства в новосибирске</a>
<a href=http://www.golajapristan.nxfree.com/map16.html>Бесплатные секс знакомства казахстан</a>
<a href=http://www.nnh.aptekaon.in/sereznie-znakomstva-tolyatti.html>Серьезные знакомства тольятти</a>
<a href=http://www.voay.aptekaon.in/seks-znakomstva-dlya-invalidov.html>Секс знакомства для инвалидов</a>
<a href=http://www.rbu.aptekaon.in/love-message-sayt-znakomstv.html>Love message сайт знакомств</a>
<a href=http://www.tbtzs.aptekaon.in/lukoyl-zapadnaya-sibir-vakansii.html>Лукойл западная сибирь вакансии</a>
<a href=http://www.ykg.aptekaon.in/znakomstvo-s-mamoy-jeniha.html>Знакомство с мамой жениха</a>
<a href=http://www.epif.aptekaon.in/seks-znakomstva-v-shelkovo.html>Секс знакомства в щелково</a>
<a href=http://www.vifjh.aptekaon.in/rabota-prepodavatelem-v-ssha.html>Работа преподавателем в сша</a>
<a href=http://www.wmsrv.aptekaon.in/vakansii-v-jurnale-cosmopolitan.html>Вакансии в журнале cosmopolitan</a>
<a href=http://www.druzhkovka.vivawebhost.net/tiamo-ru-sayt-znakomstv.html>Тиамо ру сайт знакомств</a>
<a href=http://www.brody.goclickhost.com/znakomstvo-s-markom-smotret-onlayn.html>Знакомство с марком смотреть онлайн</a>
<a href=http://www.cuke.aptekaon.in/seks-znakomstva-gus-hrustalniy.html>Секс знакомства гусь хрустальный</a>
<a href=http://www.evpatorija.prog-office.com/transi-znakomstva-piter.html>Трансы знакомства питер</a>
<a href=http://www.exjb.aptekaon.in/orenburgskie-seks-znakomstva.html>Оренбургские секс знакомства</a>
<a href=http://www.bomx.aptekaon.in/ryazan-chat-znakomstv.html>Рязань чат знакомств</a>
<a href=http://www.idcfd.aptekaon.in/vakansii-v-gubkinskom-yanao.html>Вакансии в губкинском янао</a>
<a href=http://www.ogroe.aptekaon.in/vakansii-gorod-murom.html>Вакансии город муром</a>
<a href=http://www.zhjoltyevody.c0t.biz/porno-znakomstva-volgograd.html>Порно знакомства волгоград</a>
<a href=http://www.oopc.aptekaon.in/realnie-znakomstva-s-inostrancami.html>Реальные знакомства с иностранцами</a>
<a href=http://www.baranovka.masterinstant.info/luchshie-chati-znakomstv.html>Лучшие чаты знакомств</a>
<a href=http://www.minxk.aptekaon.in/rabota-v-petrozavodske-otzivi.html>Работа в петрозаводске отзывы</a>
<a href=http://www.genichesk.amania.web.id/map1.html>Секс знакомства в электростали</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avgustinov
Категория: Други
Прочетен: 276305
Постинги: 29
Коментари: 216
Гласове: 1796
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930